Nově registrované účty získají 222 kreditů ZDARMA při prvním dobití alespoň 1 000 Kč.

POSKYTOVATEL: Websprofiky s.r.o.
IČO: 23083590
SÍDLO: Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno
DATOVÁ SCHRÁNKA: 7b6tcgw
KONTAKT: [email protected] | +420 910 926 999
DATUM ÚČINNOSTI: 13. 11. 2025

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti Websprofiky s.r.o. představují komplexní právní rámec upravující smluvní vztahy mezi Poskytovatelem a Uživatelem. Jsou vydány v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vstupem do systému UložData.cz, registrací, dobitím kreditu nebo využíváním jakékoliv služby vyjadřuje Uživatel svůj bezvýhradný souhlas s těmito podmínkami.

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ POJMŮ

1.1. Identifikace Poskytovatele

Poskytovatelem služeb je společnost Websprofiky s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, se sídlem specifikovaným v záhlaví těchto VOP (dále jen „Poskytovatel“).

1.2. Definice Uživatele

Uživatelem je jakákoliv fyzická osoba (spotřebitel nebo podnikatel) či právnická osoba, která uzavřela s Poskytovatelem Smlouvu o poskytování služeb. Za Uživatele se považuje i osoba, která jedná jménem nebo na účet jiné osoby.

1.3. Služba

Službou se rozumí souhrn technických prostředků poskytovaných Poskytovatelem, zahrnující zejména: webhosting, serverhosting, registraci a správu domén, cloudové úložiště dat (UložData.cz), VPS (Virtuální privátní servery) a doplňkové IT služby.

1.4. Kreditní systém

Způsob úhrady služeb založený na předplaceném kreditu, který je evidován na virtuálním účtu Uživatele a ze kterého jsou automaticky strhávány částky za reálně spotřebovaný výkon nebo aktivní služby.

1.5. Spotřebitel vs. Podnikatel

Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti uzavírá smlouvu s Poskytovatelem. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost.

II. REGISTRACE A UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1. Zřízení účtu

Podmínkou využívání placených Služeb je registrace uživatelského účtu. Registrace je bezplatná. Uživatel je povinen uvést platnou e-mailovou adresu, která slouží jako hlavní komunikační kanál.

2.2. Ověření identity

Poskytovatel si vyhrazuje právo požadovat dodatečné ověření identity Uživatele (KYC), zejména v případech podezřelých transakcí nebo při objednávce specifických služeb, aby bylo zamezeno legalizaci výnosů z trestné činnosti.

2.3. Bezpečnost přístupových údajů

Uživatel je plně odpovědný za zabezpečení svých přístupových údajů. Heslo musí splňovat parametry složitosti definované systémem. V případě ztráty hesla nebo podezření na jeho únik je Uživatel povinen heslo neprodleně změnit.

2.4. Zablokování účtu

Poskytovatel je oprávněn zablokovat uživatelský účet v případě porušení těchto VOP, a to i bez předchozího upozornění. Zablokování účtu nezbavuje Uživatele povinnosti uhradit případné dlužné částky.

III. KREDITNÍ SYSTÉM A DYNAMICKÁ CENOTVORBA

3.1. Princip předplaceného Kreditu

Služby Poskytovatele (zejména hostingový výkon, VPS a cloudové služby) jsou hrazeny formou čerpání Kreditu. Uživatel si dobíjí Kredit do své virtuální peněženky (Wallet) předem. Kredit nemá povahu elektronických peněz ve smyslu zákona o platebním styku, jedná se o předplatné služeb.

3.2. Strhávání za výkon (Pay-as-you-go)

Cena za hostingové služby a VPS není paušální, ale dynamická. Kredit se strhává v pravidelných intervalech (např. hodinově či denně) na základě Uživatelem zvolených parametrů výkonu (CPU, RAM, diskový prostor) nebo na základě skutečně spotřebovaných zdrojů.

3.3. Změna ceny a Volume Discounts

Jednotková cena za výkon se může měnit v závislosti na tržních podmínkách (ceny energií, hardware). Poskytovatel uplatňuje systém množstevních slev – čím vyšší výkon nebo delší období Uživatel odebírá, tím nižší je jednotková cena. Aktuální sazby jsou vždy viditelné v klientském panelu před potvrzením konfigurace.

3.4. Nedostatek Kreditu

Pokud zůstatek Kreditu klesne na nulu nebo do záporných hodnot, je Poskytovatel oprávněn pozastavit poskytování Služeb (suspendace serveru/hostingu). K obnovení dojde automaticky po dobití Kreditu do kladné výše. Data mohou být po určité době v suspendovaném stavu nevratně smazána (viz kap. X).

3.5. Platnost Kreditu

Zakoupený kredit není časově omezen, pokud není v rámci marketingové akce stanoveno jinak. Kredit nelze směnit zpět na peníze, s výjimkou případů ukončení smlouvy ze strany Poskytovatele bez zavinění Uživatele nebo v rámci reklamace dostupnosti (viz kap. VIII).

IV. SLUŽBY WEBHOSTINGU A VÝKONU

4.1. Parametry hostingu

Poskytovatel nabízí sdílený i dedikovaný výkon. Uživatel si v administraci volí parametry (počet vCPU, velikost RAM v GB, typ SSD/NVMe disku). Změna parametrů (škálování) je možná v reálném čase a okamžitě ovlivňuje rychlost odčerpávání kreditu.

4.2. Fair User Policy (FUP) u sdílených služeb

U sdíleného hostingu (Low-cost varianty) se uplatňuje FUP. Pokud Uživatel dlouhodobě vytěžuje sdílené prostředky nad rámec běžného užívání a omezuje tím ostatní zákazníky, má Poskytovatel právo vyzvat Uživatele k přechodu na vyšší tarif nebo omezit výkon jeho aplikace.

4.3. Zálohování hostingu

Poskytovatel provádí automatické technické zálohy. Tyto zálohy slouží primárně pro obnovu celého systému v případě havárie. Poskytovatel negarantuje dostupnost záloh pro individuální obnovu dat Uživatele (např. při smazání souboru omylem), pokud si Uživatel nepřiplatí službu dedikovaného zálohování.

V. REGISTRACE A SPRÁVA DOMÉN

5.1. Role registrátora

Poskytovatel jedná jako akreditovaný registrátor nebo zprostředkovatel registrace doménových jmen. Registrace domény se řídí pravidly příslušného centrálního registru (např. CZ.NIC pro .cz, EURid pro .eu, ICANN pro generické domény).

5.2. Úhrada domén

Cena za registraci nebo prodloužení domény je jednorázově stržena z Kreditu Uživatele. Pokud není na účtu dostatek Kreditu v den expirace domény, doména nebude prodloužena a přejde do ochranné lhůty a následně bude uvolněna. Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu domény z důvodu nedostatku Kreditu.

5.3. Vlastnictví domény

Uživatel se stává držitelem doménového jména. Uživatel je povinen udržovat kontaktní údaje u domény aktuální. Poskytovatel nenese odpovědnost za spory o doménová jména mezi Uživatelem a třetími stranami.

VI. DATOVÉ ÚLOŽIŠTĚ (ULOZDATA.CZ)

6.1. File Hosting

Služba UložData.cz umožňuje nahrávání a sdílení souborů. Služba je poskytována ve variantě Free (s reklamou a omezenou rychlostí) a Premium (plná rychlost, hrazeno z Kreditu).

6.2. Zákaz nelegálního obsahu

Poskytovatel aplikuje politiku nulové tolerance vůči nelegálnímu obsahu. Systémy mohou automatizovaně kontrolovat digitální otisky (hash) souborů proti databázím nelegálního obsahu. Zjištěný závadný obsah bude smazán.

6.3. Odpovědnost za upload

Uživatel prohlašuje, že má veškerá práva k šíření obsahu, který nahrává. Uživatel bere na vědomí, že sdílením obsahu chráněného autorským právem se může dopustit trestného činu nebo přestupku.

VII. TECHNICKÁ PODPORA

7.1. Dostupnost podpory

Technická podpora je poskytována prostřednictvím e-mailu, ticktovacího systému a telefonické linky v rozsahu uvedeném na webu. Prioritní podpora je poskytována Uživatelům s vyššími tarify nebo aktivním SLA balíčkem.

7.2. Rozsah podpory

Podpora řeší primárně výpadky a technické problémy na straně infrastruktury Poskytovatele. Podpora nezahrnuje úpravy programového kódu stránek Uživatele, ladění skriptů třetích stran (CMS WordPress, Joomla apod.) ani správu koncových zařízení Uživatele.

VIII. SLA GARANCE A REKLAMAČNÍ ŘÁD

GARANCE 99,9 % A OKAMŽITÁ VRATKA: Pokud dojde k výpadku a vy jste chtěli službu využít, vracíme peníze.

8.1. Garantovaná dostupnost (SLA)

Poskytovatel garantuje měsíční dostupnost infrastruktury ve výši 99,9 %. Dostupností se rozumí stav, kdy jsou servery pod napětím a připojeny k síti Internet.

8.2. Mechanismus "Instant Refund"

Na rozdíl od standardní praxe, kdy se kompenzace počítá paušálně, Poskytovatel zavádí princip náhrady v okamžiku potřeby. Pokud Uživatel prokáže (nebo je to zřejmé z logů), že v době výpadku hodlal aktivně využít placenou službu (např. stahovat data, provádět update webu) a nemohl tak učinit:

  • Vrací se částka odpovídající ceně služby za dobu výpadku.
  • Jako omluva je připsán bonusový kredit ve výši 100 % této částky.
  • Vratka je realizována formou kreditu do Peněženky.

8.3. Postup reklamace

Reklamaci výpadku je nutné nahlásit do 7 dnů na [email protected]. Oprávněná reklamace bude vyřízena připsáním kreditu nejpozději do 14 dnů.

8.4. Výluky z SLA

Garance se nevztahuje na výpadky způsobené vyšší mocí (vis maior), plánovanou údržbou oznámenou 24h předem, kybernetickými útoky (DDoS) a chybami na straně Uživatele.

IX. ÚDRŽBA A PLÁNOVANÉ ODSTÁVKY

9.1. Technická údržba

Poskytovatel je oprávněn provádět pravidelnou údržbu hardware a software. Tyto úkony jsou zpravidla prováděny v nočních hodinách (01:00 - 05:00 CET), aby byl dopad na provoz minimální.

9.2. Krizová údržba

V případě kritické bezpečnostní hrozby (např. 0-day zranitelnost) je Poskytovatel oprávněn provést update systému okamžitě, bez předchozího upozornění, za účelem ochrany dat Uživatelů.

X. UKONČENÍ SMLOUVY A SMAZÁNÍ DAT

10.1. Výpověď ze strany Uživatele

Uživatel může smlouvu ukončit kdykoliv tím, že přestane dobíjet Kredit a nechá služby expirovat, nebo podáním žádosti o zrušení účtu.

10.2. Zrušení pro neaktivitu

Pokud je zůstatek Kreditu nulový nebo záporný po dobu delší než 30 dnů, má Poskytovatel právo zrušit instanci služby (VPS, hosting) a nenávratně smazat data. Pokud se Uživatel nepřihlásí k účtu po dobu 12 měsíců, může být účet zrušen kompletně.

10.3. Odstoupení pro porušení podmínek

Poskytovatel může okamžitě odstoupit od smlouvy, pokud Uživatel hrubě poruší tyto VOP (útoky na infrastrukturu, nelegální obsah, neplacení závazků).

XI. PRÁVA A POVINNOSTI UŽIVATELE

11.1. Aktualizace údajů

Uživatel je povinen udržovat své fakturační a kontaktní údaje aktuální. Poskytovatel nenese odpovědnost za nedoručení zpráv na neaktuální e-mail.

11.2. Zákaz zneužití infrastruktury

Je zakázáno využívat služby k rozesílání spamu, těžbě kryptoměn (pokud není sjednáno jinak), provozování botnetů nebo provádění kybernetických útoků.

11.3. Licenční ujednání

Pokud Uživatel provozuje na serverech Poskytovatele software třetích stran, je povinen mít řádně vypořádané licence (např. licence Windows Server, licence komerčních CMS).

XII. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE

12.1. Změna parametrů služby

Poskytovatel je oprávněn měnit technické parametry služeb z důvodu modernizace. Pokud změna zhoršuje postavení Uživatele, má Uživatel právo na výpověď.

12.2. Monitorování provozu

Poskytovatel je oprávněn monitorovat provoz na síťové vrstvě za účelem detekce útoků a zajištění stability sítě. Poskytovatel nenahlíží do soukromých dat Uživatelů, vyjma zákonných důvodů.

XIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)

13.1. Správce údajů

Websprofiky s.r.o. je správcem osobních údajů Uživatelů. Zpracování probíhá dle Nařízení (EU) 2016/679.

13.2. Účel zpracování

Údaje jsou zpracovávány pro účely plnění smlouvy (fakturace, zřízení služby), komunikace podpory a plnění zákonných povinností (uchování logů, účetnictví).

13.3. Zpracovatelská smlouva

Pokud Uživatel ukládá na servery osobní údaje třetích osob (např. e-shop s daty zákazníků), vystupuje Poskytovatel jako Zpracovatel. Tyto VOP slouží zároveň jako Zpracovatelská smlouva dle čl. 28 GDPR.

XIV. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

14.1. Vyloučení odpovědnosti

Poskytovatel nenese odpovědnost za ušlý zisk, ztrátu obchodních příležitostí nebo ztrátu dobrého jména Uživatele vzniklou v souvislosti s výpadkem služby.

14.2. Limitace náhrady

Maximální náhrada škody je omezena částkou, kterou Uživatel prokazatelně zaplatil (spotřeboval z Kreditu) za posledních 6 měsíců provozu dané služby.

14.3. Vyšší moc

Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené okolnostmi vylučujícími protiprávnost (živelné pohromy, válka, stávky, výpadek dodavatele konektivity).

XV. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ

15.1. Česká jurisdikce

Smluvní vztah se řídí právním řádem České republiky.

15.2. Soudní příslušnost

Pro spory s podnikateli je místně příslušný obecný soud Poskytovatele (Městský soud v Brně).

15.3. ADR pro spotřebitele

Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení sporu u České obchodní inspekce (www.coi.cz).

XVI. DORUČOVÁNÍ A KOMUNIKACE

16.1. Elektronická komunikace

Písemnosti se považují za doručené dnem jejich odeslání na e-mailovou adresu uvedenou v uživatelském účtu. Zprávy v klientském panelu mají povahu písemného oznámení.

16.2. Datová schránka

Komunikace může probíhat rovněž prostřednictvím datové schránky ID: 7b6tcgw.

XVII. ZMĚNY OBCHODNÍCH PODMÍNEK

17.1. Právo na změnu

Poskytovatel je oprávněn VOP jednostranně měnit. Nové znění bude zveřejněno na webu s předstihem.

17.2. Nesouhlas se změnou

Pokud Uživatel se změnou nesouhlasí, má právo do data účinnosti změny Smlouvu vypovědět bez sankce a požádat o vrácení nevyčerpaného Kreditu.

XVIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

18.1. Oddělitelnost

Neplatnost některého ustanovení těchto VOP nezpůsobuje neplatnost celého dokumentu.

18.2. Účinnost

Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 13. 11. 2025 a nahrazují veškeré předchozí verze.

V Brně dne 13. 11. 2025
Websprofiky s.r.o.
Provozovatel systému UložData.cz